BURBERRY dames

BURBERRY staat natuurlijk bekend als uitvinder van de trenchcoat. Daarnaast heeft het luxe Britse modehuis ook naam gemaakt met de iconische BURBERRY ruit. Nog steeds siert de BURBERRY ruit verschillende ontwerpen uit de damescollectie van BURBERRY, waaronder de jumpers, blouses, tassen en enkellaarsjes.

135 artikelen
  • Accessoires
  • Cosmetica
  • Kleding
  • Schoenen
  • Tassen
Filter & sorteer
135 artikelen
48 van 135 gezien

BURBERRY staat natuurlijk bekend als uitvinder van de trenchcoat. Daarnaast heeft het luxe Britse modehuis ook naam gemaakt met de iconische BURBERRY ruit. Nog steeds siert de BURBERRY ruit verschillende ontwerpen uit de damescollectie van BURBERRY, waaronder de jumpers, blouses, tassen en enkellaarsjes.

BURBERRY voor dames bij de Bijenkorf

De damescollectie van BURBERRY bestaat natuurlijk uit de iconische BURBERRY damestrenchcoat. Maar ook de BURBERRY ruit is goed vertegenwoordigd. Zowel de BURBERRY damesblouses, jumpers, enkellaarsjes en tassen van BURBERRY voor dames worden gesierd met het karakteristieke ruitdessin, geïnspireerd op de Schotse tartan. Wist je dat de BURBERRY ruit in eerste instantie alleen werd gebruikt als voering? In 1967 keerde de manager van de BURBERRY Parijs winkel de trenchcoat binnenstebuiten om wat kleur toe te voegen aan zijn etalage. Enthousiaste reacties van klanten inspireerden het ontwerp van de geruite BURBERRY sjaals. Het duurde niet lang voordat de BURBERRY ruit uitgroeide tot status symbool van de Britse elite.

BURBERRY: van outdoor brand naar luxury label

BURBERRY was opgericht in 1856 bij de toen nog maar 21 jaar oude Thomas Burberry. Zijn passie voor outdoor kleding leidde er toe dat hij de waterdichte, ademende en lichtgewicht gabardine stof uitvond: een revolutionaire ontwikkeling op het gebied van regenkleding. Het ontwerp van de waterdichte trenchcoat was populair bij zowel piloten, onderzoekers op de polen en avonturiers. Het merk kreeg zo’n goede naam dat de BURBERRY trenchcoat deel ging uitmaken van het uniform van de officieren tijdens de eerste wereldoorlog.

BURBERRY gaat een glansrijke toekomst tegemoet met Riccardo Tisci aan het roer

In 2001 werd Cristopher Bailey aangesteld als creative director. Onder zijn leiding behaalde BURBERRY grote successen. In 2017 kondigde hij zijn vertrek aan. Zijn laatste collectie was een ode aan de rijke archieven van BURBERRY, maar schonk ook aandacht aan de LGBTQ+ community met de introductie van regenboog ruit. Riccardo Tisci – voorheen creative director van Givenchy – volgt hem op.