Winkels & Openingstijden
Klantenservice

De Toekomst is Groen Duurzamere keuzes

Onze duurzame belofte

De Bijenkorf wil zijn klanten inspireren duurzamere keuzes te maken. We willen de klanten hierbij helpen door meer merken aan te bieden die op een verantwoorde manier werken. Een van onze doelen is om tegen 2025 een assortiment te hebben dat voor 100% uit duurzamere merken bestaat. Hierbij zijn verantwoord produceren en duurzame materialen essentieel. Daarom is het belangrijk dat we onze strategie rond duurzaamheid blijven bespreken en delen met onze partners en leveranciers.

We trekken de lijn ook door in delen van de organisatie. We maken ook duurzame veranderingen in onze restaurants. Een voorbeeld is dat 60% van de producten in onze restaurants biologisch, lokaal en/of duurzaam is. Ook hebben we één dag in de week waarop geen vlees wordt aangeboden nl. Meatless Monday.

Hoe wij duurzamer doen

Wanneer is een product duurzaam? Omdat het woord zo'n brede betekenis heeft, hebben wij enkele doelstellingen opgesteld. Deze gaan over hoe wij duurzamere alternatieven willen/inkopen voor materialen die een negatieve invloed hebben op mens, dier en mileu. Voorbeelden hier van zijn:

  • Het gebruiken van katoen dat biologsich gecertificeerd of gerecycleerd is
  • We verkopen geen bont
  • In 2020 stoppen we met het verkopen van exotische huiden

Onze duurzame producten zijn in de winkels en online herkenbaar aan het groene bij-logo.

Laat je inspireren door de verhalen van enkele pioniers van duurzame mode en lees hier meer over ons beleid wat betreft duurzamere keuzes.

De Toekomst is Groen Onze duurzame initiatieven

Wil je weten wat de Bijenkorf nog meer doet op het gebied van duurzaamheid of wil je graag een kijkje nemen in ons duurzame assortiment? Lees meer Shop nu