Winkels & Openingstijden
Klantenservice

A Future to Believe in

Trends van nu gemaakt voor morgen

De Zonneboom

In onze reclamecampagne ‘A Future to Believe in’ die in september en oktober heeft plaatsgevonden hebben wij beelden gebruikt van het architectonisch object “De Zonneboom”, zoals hierboven is afgebeeld. Wij hebben verzuimd te vermelden dat “De Zonneboom” is gemaakt door wUrck architectuur stedenbouw landschap B.V.

A future to believe in - een motto waar de Bijenkorf met hart en ziel in gelooft. Wij zien onze toekomst positief tegemoet. Dit najaar staan duurzame keuzes, warme basics en veel innovatie in zowel vorm als materiaal centraal. Lees hier meer over deze verschillende thema's.

A Future to Believe In Geïnspireerd door de natuur

Toekomstmaker

Daan Roosegaarde, Ontwerper/kunstenaar

De toekomst is niet iets angstaanjagends waarin technologie ons gaat overnemen, maar iets waar we onderdeel van zijn en wat we kunnen beïnvloeden door verbeelding en techniek.

Terug naar de natuur

Ontdek de krullende lijnen, woeste prints en puurste textielen. Kruip in de huid van een slang, zebra, luipaard of krokodil (alles nep, uiteraard) en laat je inspireren door alle geuren en kleuren die de natuur te bieden heeft.

A Future to Believe In Innovatie door materiaal

Toekomstmaker

Duran Lantink, Modeontwerper

Ik ben blij dat steeds meer mensen inzien dat het niet normaal is dat we maar nieuwe kleding blijven produceren. En dat alles wat we overhouden vervolgens verbrand of weggegooid wordt. Verder vind ik het positief dat de mode-industrie steeds transparanter wordt. Het is belangrijk om je te realiseren dat een kledingstuk meer is dan het merk dat er op staat. En dat er heel veel mensen betrokken zijn bij dat ene shirt van jou.

Technische mode met slimme materialen

Hedendaagse mode dient gemaakt te worden met materialen van nu. Laat je verrassen door technische mode met toekomstbestendige slimme materialen als biokatoen en high-tech fibres uit oceaanplastic. Wist je dat het merk Napapijri+ in haar jassen gebruik maakt van innovatief materiaal dat heel slim de kou buiten houdt en lichaamswarmte vasthoudt?

A Future to Believe In Innovatie door vorm

Toekomstmaker

Els Lieshout, Manager visual

In mijn vak, het vormgeven van de etalages en decoraties, ben ik altijd op zoek nieuwe dingen. Nieuwe vormen, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen. De drang om steeds te vernieuwen zit volgens mij van nature in de mens, net als de behoefte aan verbinding. Daarom geloof ik heel erg in een positieve toekomst.

Verrassend en functioneel

Laat je inspireren door nieuwe vormen, opvallende silhouetten en kunstzinnige proporties op het gebied van mode. Kies voor de klassieke adidas-tracksuit met een silhouet van nu of voor accessoires die door hun verrassende vormgeving futuristisch aandoen.

A Future to Believe In Duurzame keuzes

Toekomstmaker

Justin Pariag, Hoofd duurzaamheid

Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de duurzaamheidsstrategie van de Bijenkorf is Justin Pariag. Hij begon zijn carrière in duurzaamheid meer dan 10 jaar geleden bij het Centre for Climate Change and Sustainable Energy Policy in Boedapest en zet zich nu al weer vele jaren met hoofd en hart in voor de verduurzaming van de retailindustrie. Met als drijfveer: bedrijven helpen zich bewust te worden van hun impact en hun verantwoordelijkheid nemen.

Kies bewust

We zijn continu bezig om duurzame keuzes aan ons assortiment toe te voegen. Food stories - de eigen lijn van de Bijenkorf - is hier een goed voorbeeld van. Door bewust te kiezen voor een selecte groep van leveranciers die alleen maar werkt met de beste ingrediënten, wordt de hoge kwaliteit van onze producten ook in de toekomst gewaarborgd.

A Future to Believe in Nieuwe collectie

Ontdek stijlvolle items van onze topmerken Bekijk de collectie