In onze reclamecampagne ‘A Future to Believe in’ die in september en oktober heeft plaatsgevonden hebben wij beelden gebruikt van het architectonisch object “De Zonneboom”, zoals hierboven is afgebeeld. Wij hebben verzuimd te vermelden dat “De Zonneboom” is gemaakt door wUrck architectuur stedenbouw landschap B.V.
A future to believe in - een motto waar de Bijenkorf met hart en ziel in gelooft. Wij zien onze toekomst positief tegemoet. Dit najaar staan duurzame keuzes, warme basics en veel innovatie in zowel vorm als materiaal centraal. Lees hier meer over deze verschillende thema's.
Ontdek de krullende lijnen, woeste prints en puurste textielen. Kruip in de huid van een slang, zebra, luipaard of krokodil (alles nep, uiteraard) en laat je inspireren door alle geuren en kleuren die de natuur te bieden heeft.
Ik ben blij dat steeds meer mensen inzien dat het niet normaal is dat we maar nieuwe kleding blijven produceren. En dat alles wat we overhouden vervolgens verbrand of weggegooid wordt. Verder vind ik het positief dat de mode-industrie steeds transparanter wordt. Het is belangrijk om je te realiseren dat een kledingstuk meer is dan het merk dat er op staat. En dat er heel veel mensen betrokken zijn bij dat ene shirt van jou.
Hedendaagse mode dient gemaakt te worden met materialen van nu. Laat je verrassen door technische mode met toekomstbestendige slimme materialen als biokatoen en high-tech fibres uit oceaanplastic. Wist je dat het merk Napapijri+ in haar jassen gebruik maakt van innovatief materiaal dat heel slim de kou buiten houdt en lichaamswarmte vasthoudt?
In mijn vak, het vormgeven van de etalages en decoraties, ben ik altijd op zoek nieuwe dingen. Nieuwe vormen, nieuwe materialen, nieuwe toepassingen. De drang om steeds te vernieuwen zit volgens mij van nature in de mens, net als de behoefte aan verbinding. Daarom geloof ik heel erg in een positieve toekomst.
Laat je inspireren door nieuwe vormen, opvallende silhouetten en kunstzinnige proporties op het gebied van mode. Kies voor de klassieke adidas-tracksuit met een silhouet van nu of voor accessoires die door hun verrassende vormgeving futuristisch aandoen.
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de duurzaamheidsstrategie van de Bijenkorf is Justin Pariag. Hij begon zijn carrière in duurzaamheid meer dan 10 jaar geleden bij het Centre for Climate Change and Sustainable Energy Policy in Boedapest en zet zich nu al weer vele jaren met hoofd en hart in voor de verduurzaming van de retailindustrie. Met als drijfveer: bedrijven helpen zich bewust te worden van hun impact en hun verantwoordelijkheid nemen.
We zijn continu bezig om duurzame keuzes aan ons assortiment toe te voegen. Food stories - de eigen lijn van de Bijenkorf - is hier een goed voorbeeld van. Door bewust te kiezen voor een selecte groep van leveranciers die alleen maar werkt met de beste ingrediënten, wordt de hoge kwaliteit van onze producten ook in de toekomst gewaarborgd.