menu

Klantenservice

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren aan een partner?

Artikelen die rechtstreeks aan jou zijn geleverd door een partner van de Bijenkorf, hebben een eigen retourprocedure. Volg de retourprocedure die vermeld staat op je pakbon.


DIAMOND POINT

Diamond Point is een apart sieradenmerk binnen de Bijenkorf. De artikelen zijn herkenbaar aan het merk dat op het doosje staat. Je kunt het artikel ruilen bij de vestiging van Diamond Point in een de Bijenkorf-winkel. Ruilen is toegestaan binnen 14 dagen na aankoop bij Diamond Point in alle de Bijenkorf winkels, op vertoon van de kassabon, de originele verpakking en mits de creatie in perfecte conditie is. Je ontvangt een tegoedbon welke uitsluitend te besteden is bij Diamond Point in één van de Bijenkorf winkels. Ruil het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de afdeling Klantenservice). Als je een sieraad via de webshop hebt gekocht, retourneert, ontvang je alle betalingen binnen 14 dagen nadat Diamond Point op de hoogte is gesteld van jouw wens om te retourneren, terug.

1. HET ARTIKEL ZELF OPSTUREN:

Ben je niet tevreden met het ontvangen sieraad, dan heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen het sieraad kosteloos te retourneren. Je dient je het sieraad onbeschadigd, in originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk), en samen met origineel certificaat, terug te sturen.

  1. Meld je retour aan bij [email protected]
  2. Je ontvangt een retouretiket de eerstvolgende werkdag via e-mail.
  3. Print het retouretiket en plak het retouretiket op het pakket.
  4. Voeg het certificaat en ingevuld retourformulier toe aan het pakket.
  5. Bij afgifte op het postkantoor ontvang je een verzendbevestiging voorzien van het 3S-nummer. Bewaar de verzendbevestiging zorgvuldig. Het is mogelijk dat wij hier in een later stadium om vragen.

Retouradres Diamond Point:
DP Business B.V.
Afd. retouren
In de Wolken 226
1186 BP Amstelveen

2. RETOURNEREN IN EEN DE BIJENKORF-WINKEL:

Je kunt het artikel retourneren bij de vestiging van Diamond Point in een de Bijenkorf-winkel. Retourneer het artikel rechtstreeks bij een medewerker van Diamond Point (niet bij de afdeling Klantenservice). Jouw bestelling dient onbeschadigd en niet gedragen, in originele verpakking, inclusief bijbehorend certificaat en het ingevulde retourformulier, te worden aangeboden. Bij terugname van het artikel door Diamond Point ontvang je een bevestiging, bewaar deze goed.


CARTIER

Creaties van Cartier die gekocht zijn via de webshop van de Bijenkorf kunnen enkel geretourneerd of geruild worden in overeenstemming met de volgende Cartier retourvoorwaarden:

  • Je aankoop kan uitsluitend worden geretourneerd in de originele verpakking inclusief alle ontvangen documenten, waaronder het Cartier echtheidscertificaat, de pakbon en in aanwezigheid van de rode security tag. Indien de Cartier creatie gebruikssporen vertoont of persoonlijk gegraveerd is, zal de retour niet geaccepteerd worden.

  • Armbanden of horloges die zijn versteld, moeten worden geretourneerd met exact hetzelfde aantal schakels die in de originele verpakking aanwezig waren.

Je kunt je aankoop op twee manieren retourneren:

  • Je kunt je online aankoop binnen 21 dagen na ontvangst terugbrengen bij de Cartier Boutique in de Bijenkorf Amsterdam (let op: het is niet mogelijk om je Cartier creatie bij een ander Bijenkorf filiaal te retourneren of ruilen). Je kunt je creatie ruilen of het aankoopbedrag terugkrijgen op de manier waarop je betaald hebt.

  • Je kunt de creatie gratis terugsturen met PostNL in een nieuwe en ongebruikte staat, met alle beschermende materialen op zijn plaats en labels en stickers bevestigd. Gebruik hiervoor het verzendlabel dat in de doos zit. Voor klanten in België worden de kosten voor het retour zenden via onze klantenservice vergoed (telefoon nummer: 00800 800 12222).

Let op: online bestellingen met artikelen boven 12.500,- worden niet per post verstuurd, maar dienen opgehaald te worden in de Cartier Boutique in de Bijenkorf Amsterdam. Deze kunnen ook niet per post geretourneerd worden, maar zullen in de Cartier Boutique in Bijenkorf Amsterdam geretourneerd moeten worden. Retourneren in een ander Bijenkorf filiaal is helaas niet mogelijk.

De Bijenkorf Amsterdam
Warmoesstraat 178
1012 JS Amsterdam


BROUWERS BEDDING

Brouwers Bedding levert boxsprings, matrassen en toppers voor de Bijenkorf. U kunt uw artikel binnen 14 dagen retourneren aan Brouwers Bedding.

Let op: matrassen, toppers, kussens en bedlinnen kunnen vanuit hygiënisch oogpunt alleen geretourneerd worden indien de verzegeling (verpakking) van het product niet verbroken is. Daarnaast dient u uw bestelling onbeschadigd en voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking te laten zitten. Wij verzoeken u vriendelijk om binnen 14 dagen na ontvangst Brouwers Bedding op de hoogte te stellen van uw wens om de producten te retourneren. Dit kunt u doen door contact op te nemen via 013 5353 550, via [email protected] of het Europees modelformulier voor herroeping aan hen toe te zenden. Tevens kunt u een afspraak maken met Brouwers Bedding om uw artikel(en) op te laten halen. De kosten van een retour zijn voor uw eigen rekening. Voor een ophaalafspraak wordt 50,- in rekening gebracht. Zet in dat geval alles in originele verpakking bij de voordeur klaar als u uw bestelling wil retourneren.

U kunt er ook voor kiezen om uw artikel(en) zelf terug te brengen bij Brouwers Bedding op het volgende adres:

Brouwers Bedding
Polluxstraat 25
5047 RA Tilburg

Als uw retour is verwerkt, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de manier waarop u betaald heeft.


PARTNER FLINDERS

Flinders verstuurt designverlichting en meubels voor de Bijenkorf. U kunt uw artikel binnen 14 dagen retourneren aan Flinders.

  1. Meld bij de Flinders-klantenservice dat u uw bestelling wilt retourneren: telefonisch via 020 - 3030630 of per e-mail naar [email protected] U ontvangt per e-mail een bevestiging van het verzoek inclusief een retourcode.
  2. Voeg het retourformulier toe aan het pakket en noteer onderaan de retourcode en het de Bijenkorf-ordernummer. Uw ordernummer vindt u in uw bevestigingsmail of in uw webshopaccount onder ‘Orderhistorie’.
  3. Stuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar: Flinders BV
    Antwoordnummer 940
    1500 VB Zaandam

Nadat het pakket in goede orde is ontvangen, ruilt Flinders het artikel om (indien voorradig) of stort het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening.

  • Inpaktip: de artikelen van Flinders zijn vaak breekbaar. Hergebruik de originele verpakking inclusief het aanwezige verpakkingsmateriaal. Zo vermindert u de kans op beschadiging tijdens verzending aanzienlijk. U kunt ook verzekerd verzenden met PostNL.

TTP

TTP levert barbecues en barbecue accessoires voor de Bijenkorf. U kunt het artikel binnen 21 dagen na ontvangst retourneren.

Voor het retourneren graag contact opnemen met de klantenservice van de Bijenkorf. TTP neemt vervolgens binnen 1 werkdag contact met u op.


THE BASTARD

U kunt uw artikel binnen 21 dagen retourneren aan 200Fahrenheit.

• Meld bij de klantenservice van 200Fahrenheit dat u (een gedeelte van) uw bestelling wilt retourneren. Dit kan per e-mail naar [email protected] U ontvang per e-mail een bevestiging van het verzoek.

• Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket.

• Stuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar 200Fahrenheit, Antwoordnummer 1360, 2000 VD Haarlem. Voor het retourneren van kamado’s maakt u een afspraak voor het ophalen door te bellen/mailen naar 023- 205 2250/[email protected]

• Als uw retour is verwerkt, informeert 200Fahrenheit de Bijenkorf. Het aankoopbedrag wordt door hen binnen 14 dagen teruggestort op de manier waarop u betaald heeft.

• Artikelen dienen compleet, in originele staat en in originele verpakking te worden geretourneerd.

• Bij beschadiging of incomplete artikelen of verpakkingen wordt waardevermindering in rekening gebracht.

• De artikelen kunnen niet worden teruggebracht worden naar de 200Fahrenheit winkel.

• Bekijk de algemene voorwaarden van 200Fahrenheit.


BIG GREEN EGG

U kunt uw artikel binnen 21 dagen retourneren aan Badé.

  • Meld bij de klantenservice van Badé dat u uw bestelling wilt retourneren: telefonisch via 0167566665 of per e-mail naar [email protected]

  • U ontvangt per e-mail een bevestiging van het verzoek inclusief een retourcode.

  • Voeg het retourformulier toe aan het pakket en noteer onderaan de retourcode en het de Bijenkorf-ordernummer. Uw ordernummer vindt u in uw bevestigingsmail of in uw webshopaccount onder ‘Orderhistorie’.

  • Badé komt het artikel retour halen.

  • Als uw retour is verwerkt, informeert Badé de Bijenkorf. Het aankoopbedrag wordt door hen binnen 14 dagen teruggestort op de manier waarop u betaald heeft.

  • Artikelen dienen compleet, in originele staat en in originele verpakking te worden geretourneerd.

  • Bij beschadiging of incomplete artikelen of verpakkingen wordt waardevermindering in rekening gebracht.

  • De artikelen kunnen niet worden teruggebracht worden naar de winkel.

warning