1 February 2018

Activiteiten in de Bijenkorf – editie februari 2018

In deze persagenda vind je een selectie van de activiteiten die de komende maand in onze winkels plaatsvinden.

Overige activiteiten kun je vinden op deBijenkorf.nl/evenementen. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling PR, telefoon: 00800 800 12222 of e-mail: [email protected] Voor alle activiteiten geldt dat je van harte welkom bent. Graag horen we van tevoren of je komt.

Beauty Pit Stop: GIVENCHY X Moët & Chandon

Vanaf maandag 29 januari brengt de Beauty Pit Stop: GIVENCHY X Moët & Chandon twee weken lang rosé kleurige sferen in de Bijenkorf Amsterdam.

Bij de Pit Stop staat een Beauty-team klaar dat de bezoekers van de Bijenkorf helpt om:

• Hun gift te laten graferen met een persoonlijke boodschap
  • Samen de meest verleidelijke look te creëren
  • De geliefde te verrassen met de Moët & Chandon Rosé Limited Edition fles: ‘UNCONVENTIONAL LOVE’

Daarnaast staat Cupido klaar om de liefdesverklaring van de bezoekers te versturen via de exclusieve ‘Moët Mail’.

De Bijenkorf verwelkomt al haar klanten van harte bij de Beauty Pit Stop: GIVENCHY X Moët & Chandon.

de Bijenkorf Amsterdam
29 januari t/m 11 februari

Graveren
2, 3, 4, 9, 10 én 11 februari tussen 14.00 – 18.00 uur

Krijn de Koning: Room on the Roof

Op uitnodiging van Room on the Roof, de artist in residence van de Bijenkorf, bezocht Krijn de Koning de Bijenkorf Rotterdam en liet zich inspireren door de architectuur van Marcel Breuer, de ruimtes voor- en achter de schermen en de tussenruimtes.

De locatie van 'UITGESTALD' is een voormalige kapperszaak die verborgen zat achter een muur. Speciaal voor deze expositie is de muur verwijderd zodat de ruimte toegankelijk is voor publiek. Het werk benadrukt de omgeving en geeft de bezoekers nieuwe mogelijkheden om de plek te gebruiken en te interpreteren. Binnen de installatie ontstaan connecties, worden reserve ruimtes zichtbaar en tonen zich nieuwe perspectieven.

de Bijenkorf Rotterdam
Opening 8 februari van 19.00 - 20.30 uur

Happn Hour

De Bijenkorf lanceert op 22 januari haar nieuwe campagne ‘Hello Beautiful’ want ieder mens is mooi en bijzonder. In dit kader moedigt de Bijenkorf mensen aan zichzelf en anderen vaker een compliment te geven. Een compliment is voor de single natuurlijk ook de perfecte openingszin om het ijs te breken. Op die manier kun je het gesprek beginnen met degene die misschien wel jouw grote liefde blijkt te zijn.

Speciaal hiervoor slaat de Bijenkorf de handen ineen met dating-app Happn, om de onlinewereld samen te brengen met de fysieke wereld. Ter voorbereiding op Valentijnsdag kunnen Happn-gebruikers het profiel van de Bijenkorf liken zodat er een match ontstaat. Deze personen zijn van harte welkom om een welkomstdrankje te halen in ons restaurant. Wellicht ontmoeten zij daar een andere Happn-match, deze worden herkend aan het roze drankje.

Singles die op 14 februari nog geen match gevonden hebben kunnen zich aanmelden om deel te namen aan Happn Hour van 17.00 – 19.00 in alle winkels van de Bijenkorf.

Chinees Nieuwjaar: het jaar van de Hond

Op vrijdag 16 februari is het Chinees Nieuwjaar. De Bijenkorf Amsterdam viert dit op zaterdag 17 en zondag 18 februari.

Bij binnenkomst worden bezoekers welkom geheten door Chinese hostessen in traditionele qipao welke geluksmuntjes uitdelen. Daarnaast kunnen zij een gelukswens voor het nieuwe jaar delen in de traditionele Chinese wensboom.

Op zaterdag start om 14.00 uur de Chinese Draken- en Leeuwendans, begeleid door livemuziek van trommels en bekkens, gevolgd door vuurwerk. De leeuw is het symbool van geluk en de draak verdrijft symbolisch de boze geesten. Zij lopen ook door de winkel.

de Bijenkorf Amsterdam
17 en 18 februari