De Bijenkorf Eindhoven viert 50 jarig bestaan

18 March 2019

Met kunst en evenementen

** Op 18 maart is het precies 50 jaar geleden dat de Bijenkorf Eindhoven zijn deuren opende. Het iconische gebouw van de Italiaanse architect Gio Ponti was bij de opening in 1969 een symbool van moderniteit. Van 18 tot en met 24 maart wordt het jubileum feestelijk gevierd in de winkel.**

In een grote etalage zijn ontwerpen van de in Londen gevestigde kunstenaar Emily Forgot te zien, geïnspireerd door onder andere Ponti. Ook zijn er vele evenementen voor klanten, variërend van live muziek en koekjes bakken voor kinderen tot koffie & trends met Loretta Schrijver en Quinty Trustfull en stylingadvies van Manon Meijers.

Storemanager de Bijenkorf Eindhoven, Willem Regeer: “We zijn trots om al 50 jaar een plek te zijn waar iedereen zich bijzonder kan voelen. Niet zonder reden hebben we medewerkers die hier bijna 50 jaar met veel plezier werken. Een 50 jarig jubileum is absoluut geen reden om achterover te leunen, meer nog is het onze continue uitdaging te blijven verrassen en inspireren. Tijdens onze feestweek doen we dit onder andere met de kunstwerken van Emily Forgot in onze etalage.”

Het vernieuwende pand dat op 18 maart 1969 feestelijk geopend is kenmerkt zich door de groene kleur en keramiek. Het gebouw is een van de ontwerpen van de bekende Italiaanse architect Gio Ponti (1891). Ponti werd geïnspireerd door zijn zicht vanuit het vliegtuig van Italië naar Nederland, veel groen, opgedeeld in vierkantjes en de typische slootjes structuur.

Installatie door Emily Forgot
Multidisciplinaire kunstenaar Emily Forgot heeft voor Room on the Roof, de artist-in-residence van de Bijenkorf, speciaal voor het 50-jarig bestaan van de Bijenkorf Eindhoven een installatie gemaakt. Deze is vanaf 18 maart in een grote hoeketalage etalage te zien. De installatie is geïnspireerd door Bauhaus, Gio Ponti en de gebouwen van de Bijenkorf. Forgot’s werk kenmerkt zich door beeldtaal en beeldvorming waarbij ze blijft innoveren, evolueren en verrassen.

Feestelijke viering
Van 18 tot en met 24 maart is er een fototentoonstelling van 50 jaar de Bijenkorf Eindhoven te zien op de tweede etage in The Kitchen. Daarnaast zijn er speciaal voor dit jubileum speciale gebakjes gemaakt die verkrijgbaar zijn bij de Meesterbanketbakker. Kinderen kunnen koekjes maken op 20 maart en er is live muziek in The Kitchen van 22 tot en met 24 maart. Styliste Manon Meijers geeft op 23 maart van 14.00 tot 17.00 uur stijladvies op de afdeling damesmode. Op zondag 24 maart bespreken Loretta Schrijver en Quinty Trustfull onder het genot van koffie en taartjes de mooiste trends van dit seizoen.

Vind hier meer informatie over de evenementen die plaatsvinden in de week van 18 tot en met 24 maart.