Veel vernieuwing en historisch tintje op herenafdeling van de Bijenkorf Amsterdam

10 May 2019

Concept space, all day bar en vele nieuwe merken op 350 m2

Als laatste fase van de volledige vernieuwing van de herenafdeling van de Bijenkorf Amsterdam zijn de concept space en Isaac’s Bar geopend. Op de eerste etage kunnen heren nu kennismaken met de nieuwste trends op het gebied van mode, accessoires, gadgets en uiterlijke verzorging. Ook is er speciaal voor mannen een personal shopping lounge ingericht.

Isaac’s Bar
Arthur Isaac (1865 – 1932), belangrijke grondlegger van de Bijenkorf, is de naamgever van Isaac’s Bar. De bijna 14 meter lange bar, gemaakt van iepenhout - een duurzaam en verantwoord lokaal materiaal met een warme uitstraling - is een echte eyecatcher. Klanten kunnen hier tijdens openingstijd van het warenhuis terecht voor ontbijt en koffie, maar ook voor een versgetapt biertje of een cocktail en diverse kleine gerechten. Isaac’s Bar heeft 45 zitplaatsen en biedt uitzicht op het Damrak.

“Isaac’s Bar is een plek die ontworpen is om herinneringen te maken. Wij hopen hier veel gasten te mogen ontvangen.” Christian van Drumpt, Store Manager

Concept space
De dynamische concept space biedt ruimte aan wisselende projecten en merken, cosmetica voor mannen en een gadget shop. Het Amsterdamse collectief The New Originals (TNO) trapt af met een collectie die speciaal voor deze gelegenheid ontwikkeld is. In mei en juni zijn een exclusieve hoodie en een T-shirt met TNO’s mascotte Freddy verkrijgbaar.

“Ons doel is om verschillende achtergronden door kunst, cultuur en creativiteit samen te brengen. Daarom vinden we het supertof dat de Bijenkorf als oudste warenhuis van de stad met ons als jong Amsterdams merk in zee gaat.” The New Originals

Openingsweekend 18 en 19 mei
Op de afdeling herenmode zijn naast de vertrouwde merken ook veel nieuwkomers verkrijgbaar, waaronder Dolce & Gabbana, Ermenegildo Zegna en Giorgio Armani, Herno, Salle Privée en Versace. In het weekend van 18 en 19 mei viert de Bijenkorf de opening van de nieuwe herenafdeling met diverse activiteiten en aanbiedingen.