Gratis levering en retour

Privacybeleid

Bij de Bijenkorf is iedereen bijzonder én belangrijk, dus ook uw privacy. Per 25 mei 2018 gaat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking en krijgen de huidige regels en wetten rondom privacy een update. Dit betekent een nieuw privacybeleid.


De belangrijkste veranderingen op een rij:

  • Gemakkelijker uw instellingen beheren en aanpassen in uw account.
  • Ons privacybeleid helder en duidelijker uitgelegd.
  • Meer inzicht in welke gegevens we waarom en voor hoelang verzamelen.
  • Meer rechten met betrekking tot uw persoonlijke data.

Mocht u uw gegevens met ons delen dan gebruiken wij die om u nog beter en sneller te kunnen helpen bij alle stappen rond uw aankopen en om u op de hoogte te houden van onder andere onze acties en evenementen. Wij verzamelen en bewaren de gegevens die u met ons heeft gedeeld natuurlijk op veilige wijze.

Hieronder kunt u ons volledige privacybeleid lezen. Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons Klant Contact Center. Zij helpen u graag verder.

Privacybeleid mei 2018

Dit is het Privacybeleid van Magazijn De Bijenkorf B.V. (hierna "de Bijenkorf").

De Bijenkorf vindt de bescherming van uw persoonsgegevens erg belangrijk. Wij verwerken uw persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679, hierna de “AVG”).

In dit Privacybeleid lichten wij onder andere toe welke persoonsgegevens wij verzamelen, voor welke doeleinden en op basis van welke grondslag. Dat doen wij aan de hand van de verschillende manieren waarop we persoonsgegevens verkrijgen.

Wij kunnen dit Privacybeleid van tijd tot tijd aanpassen. Wij adviseren u dan ook het Privacybeleid regelmatig te raadplegen. Het privacy statement is voor het laatste gewijzigd op 22 mei 2018. Een PDF van het Privacybeleid kunt u hier downloaden en printen.

1. WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE VERWERKING VAN UW PERSOONSGEGEVENS?

De Bijenkorf is een toonaangevend warenhuis met winkels verspreid over Nederland en verschillende digitale marketing- en verkoopkanalen. De websites van de Bijenkorf zijn te vinden op www.debijenkorf.nl en www.debijenkorf.be (hierna de “Websites”). Ook is de Bijenkorf applicatie beschikbaar voor iOS en Android (hierna de “App”).

De verantwoordelijke voor alle hieronder genoemde verwerkingen van persoonsgegevens is Magazijn De Bijenkorf’ B.V., Hoogoorddreef 11, 1101 BA Amsterdam (KvK: 33116577). De Bijenkorf is onderdeel van Selfridges Group Limited, een dochteronderneming van het in Canada gevestigde Wittington Investments Ltd.

2. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERZAMELT DE BIJENKORF VOOR WELKE DOELEINDEN?

De Bijenkorf verzamelt en verwerkt persoonsgegevens van klanten voor de hieronder genoemde doeleinden. Hierna zal steeds naar de nummers van deze doeleinden worden verwezen.

  1. Om onze diensten te verlenen en te factureren
  2. Om uw bestellingen af te handelen en u te informeren over het verloop daarvan
  3. Om met u te communiceren (waaronder het verzenden van berichten)
  4. Om analyses uit te voeren voor rapportage doeleinden
  5. Om onze diensten op uw wensen af te stemmen
  6. Om onze diensten te optimaliseren
  7. Om u extra diensten en voordelen aan te bieden
  8. Om u te informeren over producten, evenementen, aanbiedingen en acties van de Bijenkorf
  9. Om gepersonaliseerde reclame te tonen
  10. Om de gegevens te koppelen aan uw Privilege Membership
  11. Om indien u deelneemt aan het Privilege Membership en aangegeven hebt dit te willen, u digitale kassabonnen te verzenden per e-mail
  12. Om u te herkennen en begroeten als u één van onze winkels bezoekt
  13. Om informatie over u te verstrekken aan derden indien u daarvoor toestemming hebt gegeven
  14. Om informatie over u te verstrekken aan derden indien wij daartoe verplicht zijn op basis van wet- of regelgeving (b.v. aan opsporingsinstanties)
  15. Om te controleren of u aan uw betalingsverplichtingen kunt voldoen alsmede ter controle van al die feiten en factoren die van belang zijn voor het verantwoord aangaan en/of uitvoeren van de overeenkomst
  16. Om de website te beveiligen, aan te passen en te verbeteren
  17. Om uw identiteit te verifiëren en fraude tegen te gaan
  18. Om uw de Bijenkorfcardtype te kunnen vaststellen

2.1 HET PRIVILEGE MEMBERSHIP

Deelnemen aan het Privilege Membership

Klanten van de Bijenkorf kunnen zich aanmelden voor het Privilege Membership. Het Privilege Membership heeft tot doel de beleving van klanten te verbeteren en de tevredenheid te verhogen. U profiteert in de eerste plaats van communicatie die zoveel mogelijk is afgestemd op uw wensen. Ook kunt u gebruik maken van exclusieve aanbiedingen en evenementen. Lees meer over het Privilege Membership in de FAQ.

U neemt alleen deel aan het Privilege Membership als u daar zelf toestemming voor hebt gegeven. U kunt ook aankopen doen in de Bijenkorf winkels en online zonder Privilege Membership.

Privilege Member worden is eenvoudig en kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door middel van het opgeven van uw e-mailadres bij een (kassa)medewerker in één van onze winkels of via de Bijenkorf website (deBijenkorf.nl).

Wanneer u zich aanmeldt voor het Privilege Membership verklaart u dat u 16 jaar of ouder bent dan wel dat u hiervoor toestemming van uw ouders of wettelijk vertegenwoordiger heeft.

Het Bijenkorf Card Programma is onderdeel van het overkoepelende Privilege Membership.

Informatie gekoppeld aan uw Privilege Membership

U kunt uw Privilege Membership beheren in de Mijn Account omgeving op de Bijenkorf website of in de Bijenkorf App. Lees hoe u een Mijn Account kunt aanmaken. Hier kunt u bijvoorbeeld gegevens aan uw Privilege Membership toevoegen, zoals adres en woonplaats, geboortedatum en voorkeuren. Ook kunnen de volgende gegevens van u als Privilege Member worden verwerkt:

  • Telefoonnummer
  • Klikgedrag
  • Transactiegeschiedenis
  • IP-adres
  • Gegevens over uw computer
  • Duur en tijdstip van het bezoek
  • Inloggegevens
  • Bank- en betaalgegevens indien een aankoop wordt gedaan
  • Gekochte producten

Door uw gebruik van de verschillende diensten van de Bijenkorf te analyseren, kunnen wij onze diensten beter op uw wensen afstemmen. Ten behoeve van dergelijke analyses zal de Bijenkorf ook gegevens over u aan uw Privilege Membership koppelen. Het gaat hier bijvoorbeeld om uw (online) aankopen. Of over uw eventuele gebruik van onze digitale kanalen zoals de Bijenkorf website, de Bijenorf App en sociale media of uw locatiegegevens in onze filialen. In de verschillende hoofdstukken van deze privacy policy is steeds aangegeven dat gegevens aan uw Privilege Membership kunnen worden gekoppeld indien u Privilege Member bent. Het gaat hierbij om:

  • Locatiegegevens

Als u de Bijenkorf app op uw telefoon of tablet heeft geïnstalleerd, tijdens de installatie hebt aangegeven dat de Bijenkorf uw huidige locatie mag gebruiken en de bluetooth-functie van uw telefoon aan heeft staan bij binnenkomst in een winkel van de Bijenkorf, geeft u daarmee aan dat u ermee instemt dat uw aanwezigheid en de door u afgelegde route in de winkel wordt vastgelegd. U kunt de locatiegegevens altijd weer uitzetten in de instellingen van de Bijenkorf App. Ook kunt u ervoor kiezen de bluetooth-functie van uw telefoon uit te zetten in de winkel. Lees hier meer in onze FAQ en in paragraaf 2.5.

Als u gebruik maakt van een iPhone kan het zijn dat u bij een bezoek aan de Bijenkorf onderin het beeldscherm van uw telefoon een icoontje met het logo van de Bijenkorf ziet staan. Dit is een functie van de software van Apple, die als u in de buurt bent van een locatie die bij een app hoort, die app onder de aandacht brengt. De Bijenkorf heeft geen invloed op de aanwezigheid van deze afbeelding. Als u deze functie uit wilt zetten, doet u dat in de instellingen van uw iPhone bij Algemeen en dan Handoff en Suggesties voor apps.

  • Aankopen

Als u Privilege Member bent, worden online bestellingen en betalingen in de winkel met behulp van een pinpas of credit card die bekend is bij de Bijenkorf altijd automatisch aan uw Privilege Membership gekoppeld. U kunt aankopen die u in de webshop heeft gedaan en die gekoppeld zijn aan uw Privilege Account terugvinden in uw orderhistorie in de Mijn Account omgeving. Op termijn zult u hier alle transacties kunnen terugvinden. Ook ontvangt u per e-mail digitale kassabonnen van uw aankopen. Mocht u daar geen prijs op stellen dan kunt u dit aangeven in uw voorkeuren in uw account . Lees hier meer in de FAQ en paragrafen 2.2 en 2.3.

  • Gegevens verkregen in het kader van gebruik van de Bijenkorf website

Lees meer in paragraaf 2.4

  • Gegevens verkregen in het kader van gebruik van de Bijenkorf app

Lees meer in paragraaf 2.5

  • Gegevens verkregen in het kader van het gebruik van sociale media

Lees meer in paragraaf 2.7

  • Gegevens verkregen in het kader van een aankoop in de winkel middels “Tablet Assisted Sales”

Lees meer in paragraaf 2.9

  • Gegevens verkregen in het kader van Personal Styling

Lees meer in paragraaf 2.10

Uw Privilege Membership beheren

Het Privilege Membership houdt rekening met uw persoonlijke wensen en voorkeuren. In Mijn Account omgeving op de Bijenkorf website en in de Bijenkorf app kunt u instellen over welke onderwerpen u graag op de hoogte gehouden wilt worden. Ook kunt u aangeven of u digitale kassabonnen wenst te ontvangen en of uw locatiegegevens geregistreerd mogen worden (alleen in de app). In de Mijn Account omgeving kunt zich tevens afmelden voor het Privilege Membership of e-mailcommunicatie van de Bijenkorf. U kunt inloggen in de Mijn Account omgeving op de Bijenkorf website of in de Bijenkorf app.

Doeleinden gebruik gegevens Privilege Membership

Gegevens gekoppeld aan uw Privilege Membership worden voor de volgende doeleinden gebruikt: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 17, 18.

Uw profielfoto wordt mogelijk op termijn gebruikt door medewerkers van de Bijenkorf om u in de winkels van de Bijenkorf te kunnen herkennen en begroeten.

2.2 DE BIJENKORF CARD

Aanvragen de Bijenkorf Card en klantprogramma

De Bijenkorf Card is een credit card die u vele voordelen biedt. International Card Services B.V. (ICS) is de partij die de Bijenkorf Card uitgeeft. ICS is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van de uitvoering van de credit card overeenkomst. Bekijk hier de algemene voorwaarden en het privacy statement van ICS. De Bijenkorf is verantwoordelijke ten aanzien van de verwerking van uw gegevens in het kader van het klantprogramma van de Bijenkorf Card. Ten behoeve van het klantprogramma van de Bijenkorf Card worden de volgende gegevens verwerkt. Een deel van deze gegevens verkrijgt de Bijenkorf van ICS:

  • Naam, adres en woonplaats
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Geslacht
  • Type Membership
  • Nationaliteit
  • Informatie met betrekking tot transacties met de Bijenkorf Card binnen de Bijenkorf
  • Informatie met betrekking tot transacties met de Bijenkorf Card buiten de Bijenkorf

Het Bijenkorf Card Programma is onderdeel van het overkoepelende Privilege Membership. Lees hier meer over het Privilege Membership.

Registratie in Mijn Account met de Bijenkorf Card

Als u uw Bijenkorf Card koppelt aan uw Mijn Account, kunnen wij u herkennen als Member en profiteert u ook online van de voordelen van het Privilege Membership. Hiervoor verwerken wij de volgende gegevens:

  • Kaartnummer
  • Naam kaarthouder
  • Vervaldatum
  • CVC-code (deze wordt na controle verwijderd)
  • E-mailadres
  • Gekochte producten webshop
  • Verzamelde en gebruikte punten en vouchers

Betalingen met de Bijenkorf Card

Om uw aankopen met de Bijenkorf Card in een winkel van de Bijenkorf of in de webshop, mogelijk te maken, verwerken wij de volgende gegevens. Deze gegevens worden ter afhandeling van de betaling doorgegeven aan ICS.

  • Transactiegegevens
  • Locatie en tijd
  • Verzamelde en gebruikte punten en vouchers
  • Gekochte producten

Wij gebruiken de gegevens die wij in het kader van de Bijenkorf Card ontvangen voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 18.

2.3 PIN / CREDITCARD BETALINGEN

Ten behoeve van het afwikkelen van uw aankopen met een pinpas of creditcard in een winkel van de Bijenkorf of in de webshop, verwerken wij de volgende gegevens:

  • In welk filiaal u de betreffende aankoop hebt gedaan
  • Transactiegeschiedenis
  • Betaalwijze
  • Locatie & tijd
  • Land van herkomst van de creditcard/pinpas

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 1, 2, 4, 10, 11, 13, 14, 15, 17.

2.4 GEBRUIK VAN DE BIJENKORF WEBSITE

Bezoek aan de website

Als u de Bijenkorf website bezoekt, verzamelen wij door middel van cookies bepaalde gegevens over u. Dit doen wij onder andere om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verhogen en om de website te beveiligen. Lees meer in onze Cookie Policy.

De Bijenkorf maakt ook gebruik van technieken die vergelijkbaar zijn met cookies, zoals link tracking. Bij link-tracking zijn elementen toegevoegd aan de URL, aan de hand waarvan wij u kunnen herkennen als u vanuit onze marketing e-mails doorklikt naar onze website.

Bezoek aan website met Mijn Account

Een Account maakt het gebruik van de webshop gemakkelijk en handig. Ten behoeve van het gebruik van uw Account verwerken wij de volgende gegevens:

  • E-mailadres
  • Naam, adres en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Klikgedrag
  • Transactiegeschiedenis
  • IP-adres
  • Gegevens over uw computer
  • Duur en tijdstip van het bezoek
  • Inloggegevens
  • Bank- en betaalgegevens indien een aankoop wordt gedaan
  • Gekochte producten

Wij gebruiken de gegevens die wij verkrijgen in het kader van uw gebruik van de website met uw Mijn Account voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17.

Bestellen als gast

Als u online aankopen wilt doen zonder een Mijn Account aan te maken, kunt u bestellen als gast. Wij verwerken in dat geval de volgende gegevens:

  • Naam, adres en woonplaats
  • E-mailadres
  • Bank- en betaalgegevens

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 7, 8, 13, 14, 16, 17.

2.5 DE BIJENKORF APP

De Bijenkorf app is een smartphone- en tablet-app van de Bijenkorf, inclusief een sectie speciaal voor Privilege Members met toegang tot Mijn Account, digitale kassabonnen, Member ID en een persoonlijke inbox waarin u berichten kunt ontvangen. U kunt de Bijenkorf App zelf zo instellen, dat wij u herkennen in onze filialen, mocht u dat op prijs stellen.

Let op: als u de Bijenkorf App op uw telefoon of tablet heeft geïnstalleerd, tijdens de installatie hebt aangegeven dat de Bijenkorf uw huidige locatie mag gebruiken en de bluetooth-functie van uw telefoon aan heeft staan bij binnenkomst in een winkel van de Bijenkorf, geeft u daarmee aan dat u ermee instemt dat uw aanwezigheid en de door u afgelegde route in de winkel wordt vastgelegd. U kunt de locatiegegevens altijd weer uitzetten in de instellingen van de Bijenkorf App. Ook kunt u ervoor kiezen de bluetooth-functie van uw telefoon uit te zetten in de winkel. Lees hier meer in onze FAQ.

Als u gebruik maakt van een iPhone kan het zijn dat u bij een bezoek aan de Bijenkorf onderin het beeldscherm van uw telefoon een icoontje met het logo van de Bijenkorf ziet staan. Dit is een functie van de software van Apple, die als u in de buurt bent van een locatie die bij een app hoort, die app onder de aandacht brengt. De Bijenkorf heeft geen invloed op de aanwezigheid van deze afbeelding. Als u deze functie uit wilt zetten, doet u dat in de instellingen van uw iPhone bij Algemeen en dan Handoff en Suggesties voor apps.

Wanneer u de Bijenkorf App voor het eerst installeert, kan het zijn dat de App u toestemming vraagt voor bepaalde zaken. U kunt hierover meer lezen in de Bijenkorf App Terms of Service. Als u gebruik maakt van de Bijenkorf App, verwerken wij de volgende gegevens om u zoveel mogelijk persoonlijke service te kunnen bieden en onze aanbiedingen & communicatie op uw persoonlijke voorkeuren af te stemmen:

  • Naam
  • Inloggegevens, incl. e-mailadres
  • Locatie / afgelegde route in onze winkels (zie Location Tools)
  • Gebruik (zoals welke pagina’s worden bekeken, hoe lang, hoe vaak etc).
  • Telefooneigenschappen
  • Transactiegeschiedenis

Als u de Bijenkorf App koppelt aan uw Privilege Membership, krijgt u toegang tot het Members Only gedeelte van de Bijenkorf App. In dat geval worden bovenstaande gegevens ook aan uw Privilege Membership gekoppeld. U krijgt dan tevens toegang tot digitale kassabonnen en, indien een u Bijenkorf Card hebt, tot uw puntensaldo.

Location Tools

Om u te herkennen bij binnenkomst in onze winkels, maken wij gebruik van Location Tools. Dat geeft ons de mogelijkheid om u in de winkel te informeren over acties en aanbiedingen die voor u interessant zijn.

Als u de Bijenkorf App op uw telefoon of tablet heeft geïnstalleerd, tijdens de installatie hebt aangegeven dat de Bijenkorf uw huidige locatie mag gebruiken en de bluetooth-functie van uw telefoon aan heeft staan bij binnenkomst in een winkel van de Bijenkorf, geeft u daarmee aan dat u ermee instemt dat uw aanwezigheid en de door u afgelegde route in de winkel wordt vastgelegd. U kunt de locatiegegevens altijd weer uitzetten in de instellingen van de Bijenkorf App. Ook kunt u ervoor kiezen de bluetooth-functie van uw telefoon uit te zetten in de winkel. Lees hier meer in onze FAQ.

Als u gebruik maakt van een iPhone kan het zijn dat u bij een bezoek aan de Bijenkorf onderin het beeldscherm van uw telefoon een icoontje met het logo van de Bijenkorf ziet staan. Dit is een functie van de software van Apple, die als u in de buurt bent van een locatie die bij een app hoort, die app onder de aandacht brengt. De Bijenkorf heeft geen invloed op de aanwezigheid van deze afbeelding. Als u deze functie uit wilt zetten, doet u dat in de instellingen van uw iPhone bij Algemeen en dan Handoff en Suggesties voor apps.

Als u ermee instemt dat dat uw locatiegegevens worden vastgelegd, registreren wij de volgende gegevens:

  • Locatie / afgelegde route in onze winkels
  • De datum en tijd waarop u de winkel hebt bezocht
  • Welke winkels u hebt bezocht

QR-code

Door middel van de QR-code in de Bijenkorf App kunt u zich bij de kassa in onze winkels identificeren als Privilege Member.

Pushberichten

Wanneer u de Bijenkorf App downloadt, wordt u gevraagd of u pushberichten wilt ontvangen. U kunt deze keuze op een later moment altijd weer aanpassen via de instellingen van uw mobiele telefoon. Lees hier meer in onze FAQ. Als u hebt aangegeven pushberichten te willen ontvangen, kunnen wij u ook informatie over onze producten en diensten sturen via pushberichten.

Winkelen in de Bijenkorf App

Als u de webshop opent in de Bijenkorf App, wordt de mobiele website van de Bijenkorf ingeladen in de Bijenkorf App. Op de mobiele website wordt gebruik gemaakt van cookies op de manier zoals beschreven in onze cookie policy. De cookies die binnen de App worden verzameld, worden niet met andere partijen gedeeld en zijn dus niet toegankelijk voor andere Apps of browsers op uw apparaat.

Doeleinden gebruik gegevens verzameld via de Bijenkorf App

Wij gebruiken de gegevens die wij in het kader van de Bijenkorf App verkrijgen voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 17.

2.6 WIFI NETWERK IN DE WINKELS

Bezoekers van winkels van de Bijenkorf kunnen gratis gebruik maken van het wifi-netwerk in de filialen van de Bijenkorf. U heeft hierbij de keuze u te registreren via Mijn Account of via Facebook. Onze internationale bezoekers kunnen zich registreren door middel van een e-mailadres.

Indien u gebruik maakt van het wifi-netwerk van de Bijenkorf, verwerken wij de volgende gegevens om uw winkelervaring te kunnen verbeteren:

  • Inloggegevens: e-mailadres of gegevens Facebookprofiel (geslacht, leeftijd, land van herkomst)
  • MAC adressen
  • Locatie & tijd
  • Telefooneigenschappen
  • Klikgedrag (b.v. keuze voor taal e.d.)

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 3, 4, 7, 8, 10, 13, 14.

2.7 SOCIALE MEDIA

De Bijenkorf is op verschillende sociale media aanwezig, zoals Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest om u te kunnen blijven inspireren. Als u de Bijenkorf volgt via sociale media, of communiceert met of over de Bijenkorf via sociale media, verwerken wij de volgende gegevens zodat wij de inhoud van onze sociale media activiteiten voor onze klanten zoveel mogelijk kunnen optimaliseren:

  • Profielinformatie van het betreffende sociale medium
  • De bekeken en geplaatste content en berichten met betrekking tot de Bijenkorf
  • In het platform opgeslagen metadata
  • Bij een deelname aan een actie of prijsvraag kunnen aanvullende gegevens worden verzameld, waarover u voor deelname wordt geïnformeerd

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14.

2.8 BEZOEK AAN DE WINKEL

Cameratoezicht

In onze winkels zijn beveiligingscamera’s aanwezig. U wordt hierover geïnformeerd bij het binnengaan van de winkel en de camera’s zijn duidelijk zichtbaar.

Beelden van het cameratoezicht worden na maximaal vier weken, danwel na afhandeling van eventueel geconstateerde incidenten verwijderd.

Wij gebruiken de camerabeelden voor de veiligheid van onze klanten en ons personeel, de beveiliging van onze gebouwen, het bewaken van de producten in onze winkels en het vastleggen van incidenten. De beelden kunnen worden verstrekt aan politie en justitie in geval van incidenten.

Location tools

Zie hetgeen is aangegeven bij de Bijenkorf App.

2.9 BEZOEK AAN DE WINKEL: Tablet Assisted Sales

Indien een product in de winkel niet voorradig is, is het mogelijk deze direct via een tablet in de winkel online te bestellen met hulp van een (kassa)medewerker, de zogenaamde “Tablet Assisted Sales”.

U wordt gevraagd uw bankpas of creditcard in te voeren in de kaartlezer, zodat uw klantgegevens, voor zover bekend, kunnen worden opgehaald. Als Privilege Member kunt u zich ook door middel van de QR-code in de Bijenkorf App identificeren.

Tablet Assisted Sales met Mijn Account

Bent u Privilege Member, dan zullen na het lezen van uw betaalkaart mogelijk uw naam- en adresgegevens worden geladen. U hoeft deze dan niet meer in te voeren om de aankoop te kunnen finaliseren. We verwerken voor de aankoop in het kader van de Tablet Assisted Sales met Mijn Account, dan de volgende gegevens:

  • E-mailadres
  • Naam, adres en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Transactiegeschiedenis
  • Tijdstip van de aankoop
  • Bank- en betaalgegevens
  • Gekocht product

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17.

Tablet Assisted Sales zonder Mijn Account

Bent u geen Privilege Member en hebt u geen Mijn Account, dan zal u gevraagd worden naast uw naam- en adresgegevens, tevens uw e-mailadres in te voeren.

Om de aankoop middels de Tablet Assisted Sales zonder een Mijn Account uit te kunnen voeren, verwerken wij de volgende gegevens:

  • Naam, adres en woonplaats
  • E-mailadres
  • Bank- en betaalgegevens

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 7, 8, 13, 14, 16, 17.

2.10 PERSONAL STYLING

Als u gebruik maakt van onze personal styling diensten, vragen wij u bepaalde gegevens op te geven en zullen wij zelf bepaalde gegevens registreren. Het gaat hierbij onder meer om de volgende gegevens:

  • E-mailadres
  • Naam, adres en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Maten
  • Voorkeuren
  • Gelegenheid
  • Leeftijd
  • Gekochte producten
  • Bank- en betaalgegevens

Wij bewaren deze gegevens in uw persoonlijke styling dossier, zodat wij u goed kunnen adviseren en gebruiken de gegevens verder voor de volgende doeleinden: 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 en 18.

2.11 KLANTENSERVICE

Als u contact opneemt met of gebruik maakt van de diensten van de Bijenkorf Klantenservice, het Klant Contact Center of de Reparatieservice, verzamelen wij de volgende gegevens om op uw klacht, verzoek of vraag zo goed mogelijk te kunnen reageren:

  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Inhoud correspondentie
  • Gespreksopname in geval van telefonisch contact
  • Naam, adres en woonplaats

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 14, 15.

2.12 INFORMATIE OVER DIENSTEN VAN DE BIJENKORF

E-mail- / de Bijenkorf App nieuwsbrief

Indien u dat wenst ontvangt u periodiek de nieuwsbrief van de Bijenkorf per e-mail en/of in de Bijenkorf App. De nieuwsbrief bevat informatie over producten, diensten en evenementen van de Bijenkorf en is zoveel mogelijk toegespitst op uw interesses en voorkeuren wanneer die bij ons bekend zijn.

Wij kunnen uw e-mailadres gebruiken om informatie te verzamelen over uw gedrag op onze website. Zo kunnen wij bijvoorbeeld zien of u via onze nieuwsbrief doorklikt naar de website en kunnen wij u herkennen als u onze website bezoekt door middel van . een tracking-link. Wij kunnen hierdoor volgen welke acties u neemt vanuit de e-mail.

De frequentie van verzending kan afhangen van uw persoonlijke voorkeuren. Indien u bijvoorbeeld aangeeft interesse te hebben in meerdere productgroepen of evenementen in de Mijn Account omgeving, kan het zijn dat u hierover vaker wordt geïnformeerd dan wanneer uw interesse slechts één productgroep betreft.

Als Privilege Member ontvangt u zowel e-mailnieuwsbrieven die uw Privilege Membership betreffen als overige e-mailnieuwsbrieven van de Bijenkorf. U kunt in de Mijn Account omgeving aangeven welk type e-mail u al dan niet wenst te ontvangen. Bent u geen Privilege Member dan bestaat alleen de mogelijkheid de reguliere e-mailnieuwsbrieven van de Bijenkorf te ontvangen.

Als u de nieuwsbrief van de Bijenkorf ontvangt, verzamelen wij de volgende gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • E-mailadres
  • Geboortedatum (optioneel)
  • Voorkeuren
  • Tijdstip waarop de e-mail wordt geopend
  • Klikgedrag e-mail

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14.

Als u de nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, kunt u zich rechtsboven afmelden.

Berichten per sms

Als u uw telefoonnummer hebt opgegeven, kunnen wij u in uitzonderlijke gevallen waarschuwen in geval van calamiteiten, of u attenderen op bijzondere gebeurtenissen & speciale gelegenheden. Wij zullen dat echter alleen bij hoge uitzondering doen. Mocht u een sms van ons ontvangen, dan kunt u direct na ontvangst van een dergelijk bericht ook aangeven dat u hier geen prijs op stelt.

Pushberichten

Als u zich aanmeldt voor de Bijenkorf App, wordt u gevraagd of u pushberichten wilt ontvangen. U kunt deze keuze op een later moment altijd weer aanpassen via de instellingen van uw mobiele telefoon. Lees meer in onze FAQ.

2.13 KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEKEN

Indien u deelneemt aan een klanttevredenheidsonderzoek van de Bijenkorf, verwerken wij de volgende gegevens zodat de uitkomsten van het onderzoek gebruikt kunnen worden voor verbeteringen binnen de Bijenkorf in de breedste zin van het woord:

  • E-mailadres
  • Uitkomst onderzoek
  • Naam, adres en woonplaats (alleen op uw verzoek)

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 4, 5, 6.

2.14 EVENTS

Indien u zich aanmeldt voor een event van de Bijenkorf, verwerken wij de volgende gegevens van u:

  • Naam
  • Adres (optioneel)
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum (optioneel
  • In geval van styling event: maten, voorkeuren, gelegenheid, gekochte producten

Wij gebruiken deze gegevens voor de volgende doeleinden: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12

2.15 OVERIG

Ten slotte slaat de Bijenkorf informatie op (onder andere het door u gebruikte IP-adres) met het oog op het samenstellen van gebruiksstatistieken, alsmede voor de beveiliging van de website. Hierbij maken wij gebruik van diensten van derden.

Om te controleren of u aan uw betalingsverplichtingen kunt voldoen, alsmede ter controle van al die feiten en factoren die van belang zijn voor het verantwoord aangaan en/of uitvoeren van de overeenkomst (op afstand), kan de Bijenkorf u verzoeken aanvullende informatie te verstrekken, zoals een kopie identiteitsbewijs. Het Burgerservicenummer (BSN) mag daarbij onleesbaar worden gemaakt. De kopie van het identiteitsbewijs wordt vernietigd zodra de controle is uitgevoerd.

3. Hoelang bewaren wij uw gegevens?

De Bijenkorf bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij worden verzameld of worden verwerkt. De Bijenkorf hanteert verschillende bewaartermijnen, afhankelijk van het doeleinde en de categorie gegevens.

Aankoop zonder Privilege Membership of Webshop Account
Wanneer u een aankoop doet zonder in te loggen, hanteren wij een bewaartermijn van maximaal twaalf (12) maanden na aankoop om eventuele serviceverzoeken nog te kunnen behandelen.

Privilege Membership
De zichtbare gegevens die zijn opgeslagen in uw Privilege Membership Account worden in beginsel door ons bewaard zolang u Privilege Member bent. Als u vijftien maanden geen gebruik heeft gemaakt van uw Privilege Membership, zullen wij u vragen of u Privilege Member wilt blijven. Als u, ook na een reminder, niet aangeeft Privilege Member te willen blijven, verwijderen wij uw Privilege Membership Account.

Webshop Account
De zichtbare gegevens die zijn opgeslagen in uw Webshop Account worden in beginsel door ons bewaard zolang uw Webshop Account actief is. Als u vijftien maanden geen gebruik heeft gemaakt van uw Webshop Account, zullen wij u vragen of u uw Webshop Account wilt behouden. Als u, ook na een reminder, niet aangeeft uw Webshop Account te willen behouden, verwijderen wij uw Webshop Account.

Bijenkorf Card
Indien u een Bijenkorf Card heeft, bewaren wij uw persoonsgegevens in het kader van het klantprogramma van de Bijenkorf Card in beginsel gedurende uw overeenkomst met ICS.

Informatie over de door u gespaarde punten en uw spaartegoed bewaren wij veertig (40) maanden. Indien u geen gebruik (heeft) (ge)maakt van uw spaartegoed, informeren wij u na 36 maanden dat u punten dreigen te vervallen.

Indien u een Bijenkorf Card aanvraagt, maar uw aanvraag wordt door ICS afgewezen, dan bewaren wij uw aanvraaggegevens maximaal zes (6) maanden.

Cookies
De Bijenkorf hanteert voor cookies en vergelijkbare technieken een levensduur van maximaal zes (6) maanden. (Persoons)gegevens verzameld door middel van cookies, zoals informatie over uw internetgebruik, worden ook maximaal zes (6) maanden bewaard.

Nieuwsbrief
Wanneer u zich heeft opgegeven voor de Bijenkorf nieuwsbrief, bewaart de Bijenkorf uw gegevens om de nieuwsbrief te kunnen sturen totdat u aangeeft deze niet meer te willen ontvangen. Dat kan in ieder geval door middel van de link onderaan elk bericht. Wanneer u vanuit uw Privilege Membership een nieuwsbrief ontvangt, kunt u zich hiervoor ook afmelden via uw account.

Klantenservice
Indien u contact opneemt met de Bijenkorf Klantenservice worden uw persoonsgegevens door ons maximaal twaalf (12) maanden na afhandeling bewaard.

Klanttevredenheid
Als u meedoet aan een klanttevredenheidsonderzoek, worden de door u verstrekte gegevens door ons maximaal 24 maanden bewaard.

Personal styling
Indien u gebruik maakt van onze personal styling diensten, bewaren wij uw persoonlijke styling dossier voor toekomstige stylingadviezen. U kunt dit dossier terugvinden in uw Privilege Membership Account. Indien u vijftien (15) maanden geen gebruik heeft gemaakt van onze personal styling diensten en u geen Privilege Member bent, ontvangt u een bericht van de Bijenkorf met de vraag of u nog steeds gebruik wilt maken van onze personal styling diensten. Indien u ook na een tweede bericht niets laat horen, verwijdert de Bijenkorf uw personal styling dossier na zestien (16) maanden.
Events
Gegevens over de evenementen waarvoor u zich aanmeldt, bewaren wij maximaal 24 maanden.

Wifi-netwerk in de winkels
Informatie over uw apparaat/connectie wordt alleen verwerkt om de wifi-verbinding tot stand te brengen en wordt maximaal 24 uur nadat de verbinding is beëindigd verwijderd.

Cameratoezicht
De Bijenkorf bewaart camerabeelden maximaal vier (4) weken, tenzij een langere termijn noodzakelijk is voor de afhandeling van een incident.

Winacties
Gegevens over winacties waar u aan mee heeft gedaan, bewaren wij maximaal zes (6) maanden.

Gegevens betreffende fraude en diefstal Ten aanzien van gegevens betreffende fraude en diefstal hanteert de Bijenkorf een bewaartermijn van maximaal vijf jaar, uitsluitend voor zover aangifte bij de politie is gedaan.

Wanneer u vragen heeft over het bewaartermijnenbeleid van de Bijenkorf, dan kunt u contact opnemen met de Bijenkorf door een e-mail te sturen naar [email protected].

4. Aan wie verstrekt de Bijenkorf uw gegevens?

De Bijenkorf kan gebruik maken van de diensten van derden om uw gegevens te verwerken in overeenstemming met dit privacy statement. Deze derde partijen treden hierbij op als verwerker voor de Bijenkorf en de Bijenkorf draagt zorg dat deze partijen voldoende waarborgen bieden ten aanzien van de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen. Derde partijen die voor de Bijenkorf optreden als verwerker hebben een verwerkersovereenkomst met de Bijenkorf afgesloten waarin onder meer is opgenomen dat zij uw gegevens uitsluitend zullen verwerken in opdracht van de Bijenkorf.

Ook kan de Bijenkorf diensten aanbieden in samenwerking met andere partijen. Deze partijen kunnen dan betrokken zijn bij het uitvoeren van een overeenkomst met u. U wordt daarover altijd geïnformeerd op het moment dat u gebruik maakt van een dergelijke dienst.

Voor het overige verstrekt de Bijenkorf alleen gegevens aan derden met uw uitdrukkelijke toestemming of indien zij daartoe verplicht is op grond van wet- en regelgeving, zij daartoe genoodzaakt is als gevolg van een rechtszaak en/of in het geval zij dat noodzakelijk acht ter bescherming van haar eigen belangen.

5. Geven wij uw gegevens door aan andere landen?

De Bijenkorf kan gebruik maken van de diensten van derden om uw gegevens te verwerken in overeenstemming met dit privacy statement. Deze partijen kunnen gevestigd zijn buiten de Europese Unie of zij kunnen gebruik maken van servers die zich buiten de Europese Unie bevinden, onder meer in de Verenigde Staten. Het niveau van het recht op bescherming van persoonsgegevens kan in deze landen lager zijn dan in de Europese Unie.

Om uw privacy te waarborgen, zal de Bijenkorf uw persoonsgegevens, in overeenstemming met de geldende regelgeving voor het doorgeven van persoonsgegevens naar landen buiten de Europese Unie, indien de Europese Commissie heeft besloten dat het derde land een passend beschermingsniveau waarborgt en/of indien andere passende waarborgen worden geboden, zoals een adequaatheidsbesluit (bijvoorbeeld het EU-VS Privacy Shield) of ongewijzigde standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie. Deze zijn hier te vinden.

6. Hoe beschermen wij uw persoonsgegevens?

De Bijenkorf heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van oneigenlijke verwerking. Zo maken wij gebruik van een firewall en hebben wij versleutelingsmaatregelen getroffen om te voorkomen dat onbevoegde derden toegang hebben tot gegevens.

Onze klantgegevens worden opgeslagen op locaties die zowel fysiek als technisch beveiligd zijn. Tevens wordt er gelogd wie toegang heeft gehad tot de gebruikersdata. Slechts een beperkte groep medewerkers heeft op basis van zijn of haar functieprofiel toegang tot de klantgegevens. De medewerkers die toegang hebben tot de gegevens worden vooraf getraind en geïnstrueerd hoe met deze gegevens om te gaan. Op hen rust tevens een geheimhoudingsplicht. Meerdere keren per jaar worden er beveiligingschecks gedaan door externe specialisten om de veiligheid van persoonsgegevens te kunnen blijven waarborgen. Eventuele aandachtspunten die hieruit naar boven komen, worden direct geadresseerd, opgepakt en opgelost.

7. Wat gebeurt er in het geval van overdracht van de onderneming?

In de toekomst kunnen één of meer onderdelen of activa van de Bijenkorf worden overgedragen aan een derde partij of kan de Bijenkorf fuseren met een derde partij. In dat geval kunnen ook uw persoonsgegevens aan deze derde partij worden overgedragen. De Bijenkorf zal u in een dergelijk geval altijd vooraf informeren.

8. Wat zijn uw rechten?

Inzage en correctie
Als u wilt weten welke persoonsgegevens de Bijenkorf van u verwerkt en voor welke doeleinden, kunt u contact opnemen met de Bijenkorf via onze Klantenservice of via [email protected]. U kunt ook verzoeken om wijziging of correctie van uw gegevens. Indien u jonger bent dan 16 jaar, dienen dergelijke verzoeken te worden gedaan door uw ouder (of wettelijke vertegenwoordiger). De Bijenkorf zal op uw verzoek zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier (4) weken reageren.

Bezwaar
U kunt te allen tijde bezwaar maken tegen gebruik van persoonsgegevens voor direct marketing en/of (verdere) ontvangst van (bepaalde) marketinginformatie door contact op te nemen met onze Klantenservice via [email protected]. In de e-mails of andere berichten die de Bijenkorf stuurt, is ook een afmeldmogelijkheid opgenomen. Indien u hiervan gebruikmaakt, zult u dergelijke berichten niet meer ontvangen. Voor noodzakelijke serviceberichten kunt u zich niet afmelden.

Verwijdering
Als u wilt dat de Bijenkorf uw persoonsgegevens en/of uw account verwijdert, kunt u hierom verzoeken door een e-mail te sturen naar [email protected] of via uw account online en in de App. Het is mogelijk dat enkele persoonsgegevens na het verwijderingsverzoek door de Bijenkorf worden bewaard, bijvoorbeeld indien dit noodzakelijk is voor de afwikkeling van geplaatste bestellingen of indien er een wettelijke verplichting bestaat om de gegevens te bewaren.

Beperking verwerking
Als u gegronde redenen heeft een beperking van de verwerking te vragen, bijvoorbeeld omdat u de juistheid van de persoonsgegevens die de Bijenkorf verwerkt betwist, of u bezwaar heeft ingediend tegen de verwerking van persoonsgegevens door de Bijenkorf, kunt u hierom verzoeken door een e-mail te sturen naar [email protected].

Gegevensoverdraagbaarheid
Indien de verwerking van persoonsgegevens door de Bijenkorf berust op uw toestemming en via geautomatiseerde procedés wordt verricht, heeft u het recht te verzoeken de betreffende persoonsgegevens die u aan de Bijenkorf heeft verstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen. U kunt hierom verzoeken door een e-mail te sturen naar [email protected].

Intrekken toestemming
Wanneer een verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op uw (uitdrukkelijke) toestemming, heeft u te allen tijde het recht deze toestemming in te trekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan.

Klacht
Indien u een klacht heeft over het gebruik van persoonsgegevens door de Bijenkorf, heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Beheer uw gegevens via uw (Privilege Membership) Account
U kunt uw gegevens ook zelf bekijken, beheren, wijzigingen en verwijderen in uw Privilege Membership Account of Webshop Account via de Website of App. Zo kunt u:

  • Uw persoonlijke gegevens wijzigen en aanvullen met – bijvoorbeeld – uw telefoonnummer en geboortedatum;
  • Uw bezorgadressen wijzigen en aanvullen;
  • Uw orderhistorie bekijken;
  • Uw verlanglijst bekijken en verwijderen;
  • Interesses en voorkeuren opgeven, zoals uw voorkeurswinkel, uw interesses qua evenementen en uw nieuwsbrief interesses;
  • Zich afmelden voor het Privilege Membership;
  • Uw Privilege Membership instellingen wijzigen. Zo kunt u onder meer de volgende opties aan- of uitzetten: de nieuwsbrief, Privilege Membership-communicatie en digitale kassabonnen.
  • Een Bijenkorf Card koppelen aan uw Privilege Membership Account of Webshop Account;
  • Zich aanmelden als lid van het klantenpanel van de Bijenkorf.

9. Websites van derden

De website kan hyperlinks bevatten naar websites van derde partijen. De Bijenkorf heeft geen zeggenschap over de websites van derden waarnaar wordt gelinkt. Het kan dus zo zijn dat op het gebruik van deze websites van derden een ander privacy statement van toepassing is. Dit privacy statement heeft alleen betrekking op persoonsgegevens die door de Bijenkorf zijn verkregen. De Bijenkorf accepteert geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor (de werking en/of inhoud van) websites van derden.

10. Contact

Voor vragen of opmerkingen over dit privacy statement kunt u contact opnemen met de Bijenkorf Klantenservice.

Of met onze Functionaris Gegevensbescherming via [email protected] of 088 2454503.

Bekijk deze privacyverklaring in een PDF-bestand.

  • Inloggen
  • Nieuwe klant
  • Mijn account
  • Verlanglijst
  • Uitloggen

Winkels & Openingstijden

Leveren en retourneren

Winkelmand

Verlanglijst

Wachtwoord vergeten

Weet u uw wachtwoord niet meer? Vul hieronder uw e-mailadres in. We sturen u binnen enkele minuten een e-mail waarmee een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Bedankt, u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail daarin een persoonlijke link waarmee een nieuw wachtwoord aangemaakt kan worden.

terug naar inloggen

Nieuwe klant

Profiteer met een webshopaccount van gratis levering. Maak in 2 simpele stappen een webshopaccount aan en geniet direct van gratis levering. Bekijk alle informatie over leveren en retourneren.

Shop the look

products

Bezoek onze Belgische
Webshop

Ben jij in België? Bezoek dan onze Belgische webshop en geniet van:

Ga naar debijenkorf.be
of blijf op debijenkorf.nl